11 czerwca 2017

Ucierany rabarbarowiec

Ciast z rabarbarem nigdy za wiele. Zapraszam po nieskomplikowany przepis. A przepis mam jeszcze z czasów, gdy byłam nastolatką, zbierałam wówczas wycinki z gazet mamy typu Pani Domu czy Tina :) Do tej pory je mam schowane w dużej kopercie i od czasu do czasu je przeglądam.


Składniki (blaszka 34x26cm):

kilka łodyg rabarbaru
6 jajek
3/4 szklanki cukru
1/2 szklanki oleju
2 szklanki mąki pszennej tortowej
1 szklanka mąki krupczatki
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Sposób przygotowania:

1. Jajka utrzeć do białości z cukrem. Partiami dodawać mąki przesiane z proszkiem do pieczenia oraz olej. Wszystko zmiksować na gładką masę.
2. Formę wyłożyć papierem do pieczenia, przełożyć ciasto. Wierzch posypać pokrojonym w kostkę rabarbarem. Piec w 180 st. C przez 50 minut (a najlepiej kontrolować je za pomocą patyczka).
3. Gotowe ostudzone ciasto lekko oprószyć cukrem pudrem.

Smacznego!!!

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!