19 kwietnia 2017

Udka w sosie własnym

Moja córka bardzo lubi "kurczaka z kością" - czyli udka. Zdziwiłam się, że wcześniej nie umieściłam tego przepisu na udka, wszak robię je dość często. Już nadrobiłam zaległości i wklepałam przepis na pyszne udka. Polecam serdecznie!


Składniki:

3 udka z kurczaka
1-1,5 szklanki wody
1 cebula
1 marchewka
przyprawa do drobiu
ziele angielskie
liść laurowy
majeranek
1 łyżka mąki + odrobina wody (czasem dodaję też 1 łyżkę śmietany)
sól, pieprz
olej

Sposób wykonania:

1. Udka umyć, przekroić na pół. Mięso oprószyć przyprawą do drobiu. Na głębokiej patelni rozgrzać olej, mięso zrumienić z obu stron.
2. W międzyczasie cebulę pokroić w piórka, marchew obrać i zetrzeć na tarce jarzynowej o dużych oczkach. Warzywa dodać do mięsa, chwilę całość poddusić, po czym wlać wodę, dodać ziele angielskie i liść laurowy.Przykryć pokrywką, gotować na wolnym ogniu ok 30 minut, aż mięso będzie miękkie.
3. Mąkę (i ewentualnie śmietanę) rozrobić w odrobinie zimnej wody, wlać do sosu, mieszać do zagęszczenia. Na koniec doprawić solą, pieprzem i majerankiem.
4. Podawać wedle uznania.

Smacznego!!!

11 komentarzy:

  1. Ja też lubię udka, a w takim sosiku smakują wybornie, bo w prostocie siła! Pozdrawiam i zapraszam do swojego kącika! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z takim pysznym sosem sama chętnie bym zjadła. Do tego z moją ulubioną kaszą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają na bardzo soczyste :) Miła odmiana od tradycyjnych pieczonych w piekarniku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystko super, ale gdzie ten sos i marchewka? Na talerzu brak... A to takie pyszności :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!