28 października 2016

Grzyby w zalewie miodowo-octowej

Bardzo lubię październik ze względu na grzybobranie. Ostatnie były mega udane i wszystkie fajne małe podgrzybki i maślaczki wylądowały w słoiczkach. Będzie na zakąskę :)


Składniki:

oczyszczone grzyby leśne

Proporcje zalewy:
2 szklanki wody
1/2 szklanki octu 10%
2 łyżki cukru
2 łyżki miodu
1 łyżka soli

Do każdego słoiczka:
1/2 łyżeczki gorczycy
1 liść laurowy
kilka ziaren ziela angielskiego
kilka ziaren pieprzu
krążek cebuli

Sposób wykonania:

1. Oczyszczone grzyby wrzucamy na gotujący się wrzątek z dodatkiem soli i gotujemy 10-15 minut. Następnie odcedzamy.
2. Składniki zalewy zagotowujemy.
3. Do umytych słoiczków wkładamy krążek cebuli, liścia laurowego, gorczycę, ziele angielskie i pieprz. Dodajemy grzyby i zalewamy zalewą. Zakręcamy. Słoiki pasteryzujemy ok 20 minut.

Smacznego!!!
 

3 komentarze:

  1. Wspaniały zapas na zimę. Aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jeszcze nie byłam na jesiennym grzybobraniu bo nie było w pobliżu grzybów... na szczęście sezon letni był niezwykle udany więc zrobiłam zapasik! miodu jeszcze nie dodawałam do zalewy :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u nas odwrotnie... Grzyby zaczely aie dopiero poznym wrzesniem. Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!