24 stycznia 2016

Oponki serowe II


Składniki:

300 g mąki
1 kostka sera białego (250-280 g)
2 jajka
1/3 szklanki cukru
1 łyżka cukru waniliowego
1 łyżeczka sody
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
3-5 łyżek śmietany 18% lub jogurtu naturalnego ( w zależności od potrzeb)

olej do smażenia

Sposób przygotowania:

1. Ser rozdrobnić widelcem.
2. Wszystkie składniki wyłożyć na stolnicę i zagnieść ciasto.
3. Ciasto rozwałkować na posypanej mąką stolnicy na grubość 1-1,5 cm. Szklanką wykrawać koła, a dziurki zrobić kieliszkiem.
4. Oponki smażyć na dobrze rozgrzanym oleju z obu stron. Usmażone, ułożyć na papierze papierowym.
5. Jeśli zamierzamy je lukrować, należy to robić wtedy, gdy oponki są jeszcze ciepłe. Ja po wystudzeniu oprószyłam cukrem pudrem.

Smacznego!!!


Źródło: Kwestia smaku

3 komentarze:

  1. Robiłam również dzisiaj i już prawie zniknęły z talerza.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam oponki, a do Tłustego Czwartku już niedaleko! Piękne wyszły. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. przysmak dzieciństwa, zawsze moja babcia takie robiła gdy ją odwiedzialiśmy z bratem :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!