26 sierpnia 2015

Shoarma z kurczaka

Oczywiście to danie jest wersją domową odbiegającą od popularnej oryginalnej bliskowschodniej shoarmy. Podaję przepis na mięso, surówkę wykonałam według tego przepisu: KLIK. Do mięsa polecam też sos czosnkowy: KLIK. A do tego wszystkiego najlepsze będą frytki, choć z ryżem i ziemniakami z wody lub z piekarnika też smakuje dobrze.


Składniki:

2 duże piersi z kurczaka

Marynata:
sól, pieprz
szczypta kardamonu
szczypta pieprzu cayenne - lub wedle smaku
1 łyżka słodkiej mielonej papryki
1 łyżeczka curry
1/2 łyżeczki kurkumy
1/2 łyżeczki sproszkowanego imbiru
1/2 łyżeczki czosnku granulowanego
szczypta gałki muszkatołowej
3 łyżki oleju

Sposób przygotowania:

1. Mięso umyć, pokroić w kostkę.
2. Wszystkie składniki marynaty wymieszać, dodać mięso i dokładnie wymieszać. Włożyć na kilka godzin do lodówki (minimum na 2 godziny).
3. Mięso obsmażyć na patelni ze wszystkich stron. Podawać z frytkami, ryżem lub ziemniakami z wody, z zestawem surówek i z sosem czosnkowym.

Smacznego!!!

4 komentarze:

  1. Pycha to danie :) Mniam ...
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na konkurs http://kociolek-pysznosci.blog.pl/2015/08/24/konkurs-z-rossi-pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. A wiesz, że ostatnio znalazłam w jakiejś gazetce przepis na shoarmę i zastanawiałam się, czy dziś jej nie zrobić. Ostatecznie zwyciężyło leczo, ale gazetka z przepisem czeka, więc pewno w weekend przyrządzę:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam tego oryginalnego dania arabskiej kuchni. Shoarma pewnie jest pyszna zrobiona na wiele sposobów. Twój pomysł na domową wersję też pewnie wszystkim przypadł do smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam kurczaka z sałatkami to też musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!