31 sierpnia 2015

Pure z dyni do słoików

Niegdyś mroziłam pure z dyni. Tym razem postąpiłam jak Anika i zamknęłam je w słoikach. Dla mnie ta wersja jest fajniejsza, gdyż nie muszę czekać aż pure się rozmrozi zanim coś z niego zrobię. Tak więc polecam!


Składniki:

dynia w dowolnej ilości

Sposób wykonania:

1. Dynię, myjemy, usuwamy gniazda nasienne, kroimy w łódki.
2. Pokrojoną dynię układamy skórką do dołu na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w 180 st. C przez 40-50 minut - do miękkości.
3. Dynię studzimy w uchylonym piekarniku, po czym obieramy ze skórki.
4. Miksujemy na gładki mus.
5. Pure przekładamy do słoików, zakręcamy i pasteryzujemy 3 razy po 30 minut.

Smacznego!!!

Źródło: Domowa kuchnia Aniki 

4 komentarze:

  1. do czego ja potem uzywasz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do zupki dla synka, do zup typu krem, do ciasta drożdżowego (robi się po upieczeniu ładne żółte :))

      Usuń
    2. dziekuje za szybka odpowiedz i serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  2. Przecier dyniowy to świetna rzecz,pyszna zupa z niego wychodzi. Też zamykam w słoikach.Lubię także dynie marynowaną. pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!