17 lutego 2015

Zupka z marchewki i ziemniaka dla niemowlaka

Od tej zupki zaczynam rozszerzanie diety maluszka. Od czego zacząć? Teorie na temat pierwszego posiłku są różne. Z synkiem postępuję tak samo jak z moją starszą córką - startujemy właśnie od zupki. Oczywiście zaczynamy od tych produktów, które są potencjalnie najbezpieczniejsze, czyli marchewka, ziemniak i potem jabłko. Na początek maluch zjadł tylko kilka łyżeczek, ale, że mu dobrze idzie, to za każdym razem zjada odrobinę więcej. Tak czy owak, co dzień gotuję bardzo małą porcję tej zupki tak aby synek zawsze jadł świeżo ugotowany posiłek.


Składniki:

1/3 - 1/2 marchewki
1 średni ziemniak
odrobina oleju rzepakowego / oliwy / prawdziwego masła
woda

Sposób wykonania:

1. Warzywa starannie obieramy, myjemy i kroimy na mniejsze kawałki. Przekładamy do garnuszka, zalewamy wodą na równo z warzywami i gotujemy do miękkości.
2. Kiedy warzywa będą miękkie, zupkę starannie miksujemy, dodajemy łyżeczkę tłuszczu, mieszamy.

Podajemy w temperaturze pokojowej.

Taką zupę można wzbogacić dodatkiem kleiku ryżowego lub ryżem, a w późniejszym etapie:
  • kaszą manną  
  • kaszą jaglaną
  • żółtkiem
  • kawałkiem ugotowanego mięska

7 komentarzy:

  1. O, Matulu, Anusiu przypomniałaś mi jeden z piękniejszych okresów mojego życia. Takie zupki kiedyś też gotowałam, tylko tak jak piszesz dawałam kaszkę manną na zmianę z ziemniaczkami z łyżeczką masełka.
    Pozdrawiam Aniu Ciebie i Twoje maluszki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za przepis ;) pycha

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj bede gotowac dla mojego maluszka taka zupke;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno wypróbuję przepisy. Pozdrawiam 😊😊😊

    OdpowiedzUsuń
  5. No to rozszerzanie diety po raz drugiczas zacząć 😊zaraz gotuję. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!