26 lipca 2013

Mleczne lody wiśniowe

Moje pierwsze lody w tym sezonie, jakoś nie było na nie pomysłu. Znalazłam jednak fajny przepis u Dorotus i zdecydowałam się je zrobić :) Są super! Polecam!


Składniki:

1 puszka mleka skondensowanego niesłodzonego
80 g cukru pudru
1 łyżeczka cukru waniliowego
100 ml musu wiśniowego (zmiksowane owoce)

Sposób przygotowania:

1. Mleko skondensowane schłodzić 24 godziny przed planowanym przygotowaniem lodów.
2. Mleko zmiksować przez 30-40 minut, dodać cukier puder i waniliowy, miksować, a na koniec dodać mus z wiśni.
3. Gotową masę przelać do maszyny do lodów i postępować wedle instrukcji.
4. Jeśli ktoś nie posiada maszynki do lodów, to nic straconego! Ochłodzoną masę należy wtedy przełożyć do plastikowego kontenera do zamrażarki. Poczekać, aż zacznie się zamrażać. Co pewien czas trzeba mieszaninę lodową wyjmować z zamrażarki miksować, by ograniczyć powstawanie kryształków lodu.
5. Po 45 minutach mieszania w maszynie lody niewiele zgęstniały, ale po przełożeniu do pojemnika lody stężały i miał idealną konsystencję. 

Zapraszam też na lody bananowe i jagodowe.

Smacznego!!!

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!