4 lipca 2013

Drożdżówki z jagodami i serem

Bardzo lubię wypieki drożdżowe z jagodami. Niedawno robiłam jagodzianki, ale chciałam zrobić jeszcze inne bułeczki. Trafiłam na blog Galeria chleba i tam znalazłam fajną recepturę. Polecam wszystkim, którzy lubią połączenie drożdży z serem i jagodami! Przepis podaję z moimi modyfikacjami.


Składniki: (wyszło mi 8 drożdżówek)

Ciasto:
250 g mąki pszennej - dałam troszkę więcej do podsypania
20 g świeżych drożdży
1 jajko
125 ml letniego mleka
1/4 szklanki cukru - w oryginale miód
50 g masła
sól

Ser:
200 g sera twarogowego
1 małe jajko (troszkę rozbełtanego jajka zostawiamy do posmarowania drożdżówek)
1/4 szklanki cukru - może być cukier puder
1 łyżka miękkiego masła
1 łyżeczka cukru waniliowego

+ ok. 1 szklanka jagód


Sposób przygotowania:

1. Robimy rozczyn: drożdże mieszamy z 2 łyżeczkami cukru, aż zrobią się płynne, wlewamy połowę letniego mleka i dodajemy 1 łyżkę mąki - mieszamy i odstawiamy do wyrośnięcia.
2. W międzyczasie do miski przesiewamy mąkę, wbijamy jajko, dodajemy sól, cukier, roztopione letnie masło. Dodajemy wyrośnięty rozczyn i zagniatamy ciasto - podsypujemy mąką, jeśli ciasto jest kleiste lub za rzadkie. Gładkie ciasto przykrywamy ściereczką i odstawiamy do podwojenia objętości.
3. Składniki na masę serową miksujemy. Pamiętajmy, aby zostawić trochę rozbełtanego jajka do posmarowania drożdżówek!
4. Z podrośniętego ciasta formułujemy kule, układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w dość dużej odległości. Pozostawiamy w ciepłym miejscu do podrośnięcia na ok. 20-30 minut.
5. Kiedy kule się napuszą, w każdej robimy wgniecenie za pomocą dna szklanki, do środka nakładamy po łyżce sera, posypujemy jagodami wedle uznania i posypujemy odrobiną cukru. Boki drożdżówek smarujemy pozostawionym rozbełtanym jajkiem.
6. Drożdżówki wstawiamy do nagrzanego do 200 st. C piekarnika i pieczemy ok. 20 minut.

Smacznego!!!


5 komentarzy:

  1. Ale narobiłaś mi smaczku na takie drożdżóweczki....wyglądają pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne, takie można jeść o każdej porze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam! domowe najlepsze
    http://lubieessc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. ale bym sobie taką jedną drożdżóweczkę schrupała

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!