24 maja 2013

Omlet z pieczarkami

Kolejna propozycja dla miłośników pieczarek. Polecam gorąco!


Składniki:

2 jajka
2 łyżki mleka
2 łyżki mąki
sól, pieprz
kilka pieczarek
1 cebulka
3 łyżki tartego sera żółtego
szczypiorek lub zielona cebulka
ewentualnie ketchup

Sposób przygotowania:

1. Pieczarki obieramy i kroimy w plasterki.
2. Cebulę siekamy w kosteczkę, obsmażamy na oleju i dodajemy pieczarki. Dusimy, aż pieczarki zmiękną, doprawiamy solą i pierzem do smaku.
3. W międzyczasie białka ubijamy z solą, dodajemy żółtka, mąkę, mleko i sól i całość delikatnie, ale dokładnie mieszamy.
4. Pieczarki z cebulą, które smażą się na patelni zalewamy masą jajeczną i smażymy, aż masa się zetnie.
5. Następnie pomagamy sobie drugą patelnią, przekładamy omleta na drugą stronę, tak żeby pieczarki były na górze, posypujemy startym żółtym serem i przykrywamy przykrywką. Kiedy ser się roztopi, omlet jest gotowy.
6. Posypujemy szczypiorkiem lub zieloną cebulką. Można podawać z ketchupem.

Smacznego!!!

9 komentarzy:

  1. Znowu pyszności:-) Proste i piękne...

    OdpowiedzUsuń
  2. Porywam go! Uwielbiam pieczarki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. oj bym zjadła:) wszystkie składniki, które uwielbiam i do tego ten cudowny widok:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ooo! To coś dla mnie! Kradnę przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie mam nadzieję, że będzie smakować!

      Usuń
    2. Zrobiłam, wyszło super! Dziękuję za przepis :)

      Usuń
    3. Dorotko, bardzo się cieszę, że omlet smakował! Pozdrawiam!

      Usuń
    4. Dodałam na końcu mojego wpisu link do Twojego bloga, żeby czytelnicy wiedzieli skąd mam przepis. Żeby nie było, że plagiatuję :)

      Usuń
  5. No to muszę wypróbować omlecik z pieczarkami :-) w takiej wersji jak podana - jeszcze nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!