18 września 2012

Gruszki w słodkiej zalewie

Oto mój sposób na gruszki do słoików. Są lekkie i aromatyczne dzięki dodatku goździków i kolendry, w sam raz do ciast czy deserów. Nie przesadzam z ilością cukru - wolę aby była to lekka słodka zalewa niż przesłodzony syrop.


Składniki:

gruszki (nie do końca dojrzałe i twarde)
cukier
woda
goździki
ziarenka kolendry

Sposób przygotowania:

1. Gruszki obieramy, płuczemy.
2. Układamy owoce w czystych słoikach.
3. Gotujemy wodę z cukrem - ilość wedle uznania. Osobiście nie dodaję zbyt dużo cukru, żeby to nie był syrop tylko lekka słodka zalewa.
4. Do słoików dodajemy kilka goździków i ziarenek kolendry.
5. Gorącą zalewą zalewamy owoce, zakręcamy i pasteryzujemy ok. 15 minut.

Smacznego!

11 komentarzy:

  1. Pamiętam takie gruszki z dzieciństwa, moja babcia robiła, pycha :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam jeszcze z zeszłego roku,nieco inaczej zrobione ale też pycha !!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. sproboje ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Orientacyjnie jaka ilość wody na kilogram gruszek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niecałe 0,5 litra wody na 1 kg owoców. Zależy ile włożysz gruszek do słoika i ile jest między nimi wolnej przestrzeni.

      Usuń
  5. Dziękuje bardzo:) Jestem początkującą gospodynią i każda taka rada jest dla mnie cenna. Ciężko mi coś zrobić "na oko". Do tej pory uważałam że robienie przetworów jest trudne ale dzięki Twojemu blogowi zmieniłam zdanie:) I od lipca zacznę wcielać w życie Twoje przepisy:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło!
      Pozdrawiam serdecznie i zachęcam do korzystania z przepisów :)

      Usuń
  6. ja zalewę odcedzam bo od gożdików gruszki po pewnym czasie robią się sine

    OdpowiedzUsuń
  7. Biorę się do roboty.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!