25 maja 2012

Knedle ziemniaczane z truskawkami

Do zrobienia knedli użyłam ostatniego woreczka mrożonych truskawek, jakiego miałam jeszcze z zeszłego roku.


Składniki:

Ciasto:
2 szklanki ugotowanych i przeciśniętych przez praskę ziemniaków

1,5 szklanki mąki

2 jajka

szczypta soli
 

Nadzienie:

0,5 kg truskawek

(jeśli używamy mrożonych owoców to pamiętajmy, że nie można ich rozmrażać przed przygotowaniem)
 

Sposób przygotowania:


1. Z podanych składników zagnieść ciasto. Uformować wałek o średnicy mniej więcej 4 cm i pokroić na grube plastry. Każdy plaster rozpłaszczyć, nałożyć truskawkę i zlepić tak, aby knedle miały regularny okrągły kształt.

2. Gotować w dużej ilości osolonej wody od momentu zawrzenia wody przez ok. 4 minuty. Odcedzić i przelać zimną wodą.

3. Podawać na ciepło z ulubionymi dodatkami - u mnie topione masełko i cukier. Można też podać ze zrumienioną bułką tartą z masłem lub polane śmietaną i posypane cukrem.


SMACZNEGO :)

 

8 komentarzy:

  1. uwielbiam knedle z truskawkami :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszności :) nie myślałam jeszcze o obiadku, ale już wiem co zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. kocham knedle z truskawkami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak u mamy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Knedle! Uwielbiam i tak dawno nie jadłem. Moje ulubione to właśnie z truskami lub ze śliwkami ,sam nie mogę się zdecydować :) Pyszota!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam knedle, ale najbardziej to chyba ze śliwkami, pycha :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyznam że nigdy nie robiłam knedli z truskawkami...zawsze nadziewamy śliwką ;)
    Muszę przeforsować w tym roku truskawkowy pomysł bo wygląda smakowicie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!