22 kwietnia 2012

Łazanki ze słodką kapustą i pieczarkami

Kapustę z pieczarkami przygotowuję według receptury mojej mamy. Robię jej zawsze więcej ponieważ można ją zamrozić i ponownie wykorzystać na przykład do krokietów.

 
Składniki:

  • pół główki białej kapusty 
  • 30-40 dag pieczarek  
  • 1 cebula  
  • sól, pieprz
  • słodka mielona papryka 
  • 500g makaronu łazanki

Sposób przygotowania:

1. Kapustę gotujemy do miękkości, po ostudzeniu wyciskamy  nadmiaru wody i przepuszczamy przez maszynkę do mięsa lub drobno siekamy.
2. Pieczarki obieramy i ścieramy na tarce o dużych oczkach. 
3. Cebulę drobno siekamy.
4. Na patelni rozgrzewamy odrobinę oleju, rumienimy cebulę, dorzucamy pieczarki  i dusimy, aż woda odparuje.
5. Jak pieczarki będą gotowe, dodajemy zmieloną kapustę, przyprawiamy solą, pieprzem i słodką mieloną papryką, chwilę razem dusimy.
6. Do ciepłego makaronu dodajemy kapustę  i mieszamy.
7. Podajemy na ciepło.
8. Łazanki możemy odgrzać w mikrofali lub na patelni.

Smacznego :)

2 komentarze:

  1. Mmm... wyglądają mega smakowicie! Aż nabrałam na nie ochoty :)
    Spróbuj następnym razem dodać szynkę gotowaną i kminek (jeśli lubisz) - będą jeszcze smaczniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za sugestie, szczerze mówiąc nigdy nie jadłam łazanek z dodatkiem mięsa więc kiedyś przy okazji wypróbuję, pozdrawiam :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!