6 marca 2012

Pierogi z kaszą jaglaną, serem i ziemniakami

Przepis na te pierogi mam od mojej mamy. Widziałam już kiedyś podobne, ale bez dodatku ziemniaków.Kiedyś i taki przepis wypróbuję, a tymczasem zapraszam na super pyszne pierożki :)


Składniki:

Na ciasto: 
3 szklanki mąki 
1 szklanka ciepłej przegotowanej wody
1 jajko
2-3 łyżki oleju
sól

Na farsz:
25-30 dag białego sera
1 szklanka kaszy jaglanej
5 niedużych ugotowanych ziemniaków
1 cebula
sól, pieprz

Sposób przygotowania:

1. Kaszę płuczemy, gotujemy w osolonym wrzątku (wody powinno być mniej więcej 3 szklanki). Gotujemy aż kasza będzie miękka. Studzimy.
2. Cebulę drobno kroimy, rumienimy na małej ilości oleju na patelni. W misce mieszamy biały ser, kaszę, przeciśnięte przez praskę ziemniaki, Zrumienioną cebulkę, wszystko dokładnie mieszamy i doprawiamy solą i pieprzem.
3. Ze składników podanych powyżej zagniatamy ciasto (możemy też zrobić ciasto na swój ulubiony pomysł). Ciasto rozwałkowujemy i nakładamy farsz, zlepiamy.
4. Gotowe pierogi wrzucamy na osolony wrzątek i wyciągamy łyżką cedzakową kiedy zaczną się gotować.
5. Podajemy wedle upodobań - osobiście lubię polane topionym masełkiem.


Smacznego :)

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!