7 listopada 2011

Krupnik jęczmienny z ziemniaczkami

Jako dziecko wręcz nienawidziłam tej zupy...a teraz...bardzo ją lubię :) Proszę jak to się człowiekowi smaki zmieniają...
 

Składniki:
  • 10 dag kaszy jęczmiennej
  • 1 marchewka
  • 1 pietruszka
  • kawałek pora
  • 4 ziemniaki
  • 1 cebula
  • 2 suszone grzybki
  • 1 liść laurowy
  • ziele angielskie
  • sól, pieprz
  • 2 łyżki posiekanej natki koperku
  • 2 litry wywaru z kości (u mnie na skrzydełkach drobiowych)

Sposób przygotowania:

1. Ziemniaki obrać, pokroić w kostkę, a marchew i pietruszkę w plasterki lub kostkę. Cebulę posiekać, pora pokroić w półksiężyce. 
2. Do gotującego się wywaru dodać liść laurowy, ziele angielskie i suszone grzybki. Po chwili dodać marchew, pietruszkę, cebulę. Gotować.
3. Następnie dodać opłukaną kaszę jęczmienną i ziemniaki. Całość gotować na wolnym ogniu do czasu gdy warzywa i kasza będą miękkie. Kiedy zupa się ugotuje dodać siekanej natki koperku i doprawić do smaku. Dodatkowo dodaję jeszcze obskubane mięso ze skrzydełek.

SMACZNEGO :)

1 komentarz:

  1. oj tak dawno nie robiłam.Dziękuje za pomysł na niedzielną zupę:))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!