4 września 2011

Kotlety szwajcarskie

Pyszna propozycja na niedzielny (i nie tylko) obiad. Przepis pochodzi z Biblioteczki Poradnika Domowego pt. Mięso na różne sposoby.



Składniki:

2 piersi kurczaka
2 plasterki żółtego sera
2 łyżeczki posiekanej natki pietruszki
sól, pieprz
mąka, bułka tarta, jajko do panierki
olej do smażenia 

Sposób przygotowania: 

1. Filety rozbić tłuczniem uważając, by nie uszkodzić mięsa. Posolić i popieprzyć.
2. Każdy płat mięsa posypać natką pietruszki, ułożyć plaster sera i złożyć. Mocno ścisnąć brzegi lub spiąć wykałaczkami.
3. Panierować kotlety najpierw w mące, potem jajku oraz bułce tartej. 
4. Smażyć na rozgrzanym oleju prze ok. 3 minut z obu stron. Potem zmniejszyć płomień i dosmażyć.
5. Odsączyć z nadmiaru oleju na papierowym ręczniku. Podawać z ziemniaczanym piure oraz surówką.


SMACZNEGO :)

2 komentarze:

  1. do kotletów szwajcarskich zrazili mnie na szkolnej stołówce kilka lat temu.
    od tej pory ich unikam jak ognia, ale...
    ogladając Twoje cieknie mi ślinka ;]
    pysznie się prezentują!


    http://www.karmel-itka.blogspot.com
    http://www.slodkakarmel-itka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja jednak myślę, że warto się przełamać :) kotleciki były suuuuper :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!